Od svého zvolení do funkce 1. místostarostky jsem začala formovat agendu školství na Praze 5. Resort školství je velmi komplexní oblast, která vyžaduje systematickou, pečlivou a každodenní činnost. Protože se ve školství pohybuji téměř třicet let, měla jsem příležitost pochopit, že škola je velmi složitý živý organismus, který pro svoji dobrou kondici potřebuje láskyplnou péči a trvalý zájem. A proto bych vás v tomto článku ráda seznámila s mými prvními kroky v oblasti školství, které už realizuji nebo realizovat začnu.

Společně s ostatními pražskými radními a místostarosty jsem se v Nové radnici zúčastnila Fóra radních pro školství. Magistrát zde představil svůj investiční plán a také záměr přispívat na platy učitelů základních a mateřských škol, který velmi vítám. Během fóra byl velký prostor věnován debatě - nejčastějším tématem pak byla spádovost mateřských škol. Do diskuze jsem se ale zapojila také se svým záměrem upravit strukturu výročních zpráv škol.

Tento týden proběhlo setkání rodičů žáků základní školy Pod Žvahovem s představiteli Městské části Praha 5. Úspěšný rozvoj znovuotevřené školy dospěl do fáze, kdy je aktuální uvažovat o jejím osamostatnění a o rozšíření projektu na II. stupeň. Hlavním tématem setkání tak byla budoucnost školy. 

Mám teď čerstvou zkušenost s odměňováním zkušených učitelů – supervizorů. A protože mně tato zkušenost naprosto vyrazila dech, mám potřebu o tom napsat a tím si pofoukat bolístko.

Ve školství se pohybuji třicet let a za tu dobu jsem zažila mnoho změn. Některé z nich byly přínosné, a tak posunuly naše školy vpřed, jiné stály za starou bačkoru, a tudíž českému vzdělávání uškodily.

Zobrazit více článků

Sledujte mě na Instagramu