Uspořádat seminář na téma „Školy budoucnosti: Modularita, adaptabilita, multifunkčnost“ v prostorách Centra architektury a městského plánování (CAMP) byl nápad, který jsem měla v hlavě už dlouho. Chtěla jsem, aby zřizovatelé, ředitelé, architekti a další lidé, kteří se podílejí na budování školské infrastruktury, měli příležitost podívat se, jak konkrétně jim nová hygienická vyhláška usnadní práci. A hlavně – aby se společně zamysleli, jakým směrem chceme české školství v budoucnu vést.
Číst více: Seminář: Školy budoucnosti - Modularita, adaptabilita, multifunkčnost
V našem vzdělávání probíhá řada potřebných změn. Často však bez zjevných souvislostí a jasného cíle. Přetrvávají problémy, které jsme měli vyřešit již před deseti lety. Komplikují práci ředitelům, učitelům i zřizovatelům škol. Doplací na to však především budoucí generace.
Vážené kolegyně, vážení kolegové, přijměte srdečné pozvání na konferenci k výsledkům prvního kola veřejné konzultace Návrhu na posílení systému vedení a podpory mateřských a základních škol v ČR.
Číst více: KONFERENCE: Jak nastavit odpovědnost za efektivní správu v regionálním školství
Umělá inteligence si našla cestu už i do našich škol. Studenti s její pomocí dokáží vypracovat například diplomovou práci za několik málo hodin. Jde o plagiát? Čekají nás zásadní změny v testování a hodnocení znalostí studentů? Proč se nebát a na co se připravit? Odpovědi jsme hledali společně se šesti odborníky na technologie a vzdělávání na online semináři Vzdělávacího Fóra.
Číst více: ZÁZNAM SEMINÁŘE: Umělá inteligence ve školách. Proč se nebát a na co se připravit?
Strana 1 z 2