Jaké jsou hlavní příčiny a důsledky znevýhodnění dětí, které mají problémy se školní docházkou? V našem panelu jsme se zabývali těmito klíčovými otázkami a hledali způsoby, jak může školský systém lépe pomoci těmto dětem.
Mezi hlavní zatěžující faktory patří bytová nouze, exekuce rodičů a nízká podpora v rodině. Jak mohou školy rozeznat znaky, které signalizují, že dítě nebo rodina potřebují pomoc? Jak důležité je mít odborníky, kteří budou propojení školských zařízení s rodinami a konkrétními dětmi?
Věděli jste, že 1 % dětí potřebuje zásah speciálního pedagoga kvůli extrémním situacím, jako je sexuální a domácí násilí? A že dalších 9 % dětí zažívá události, jako je náhlé úmrtí nebo nemoc v rodině, které výrazně ovlivňují jejich životy?
Proč je důležité začínat s podporou již v mateřských školách? Jaký pozitivní dopad to má na prevenci a vývoj dětí?
Podívejte se na náš videozáznam a zjistěte více o tom, jak můžeme společně podpořit znevýhodněné děti a jejich rodiny. Objevte, jaké kroky můžeme podniknout, abychom vytvořili lepší a podporující prostředí pro všechny děti.
Prezentace aktuálních dat:
Diskutující hosté:
-
Marta Miklušáková, MPSV
-
Hana Šišková, radní MČ Praha 7
-
Hana Vařejková, NPI, metodička, Speciálně pedagogické centrum Jihlava
-
Karel Gargulák, PAQ Research
-
Jan Vörös Mušuta, ředitel odboru rovného přístupu ke vzdělávání a podpory pracovníků v regionálním školství
-
Jiří Daněk, předseda, Asociace sociálních pedagogů
-
Martina Koplová, Projekt Signály, Society for All, z. s.
Moderuje: Dana Lipová, nadace Sirius
|