1. část - vystoupení a diskuze přihlášených učitelů |
|
Renáta Zajíčková, Prezentace: Výsledky ankety mezi aktéry regionálního školství |
|
Příspěvky:
- Renáta Zajíčková, Gymnázium mezinárodních vztahů Praha: Úvodní slovo zaměřené na podporu učitelů a rozvoj školství. Naše školství trápí řada neřešených problémů, primárně špatně nastavená inkluze, úředníci to za nás nevyřeší, musíme být jednotní.
- Eva Valová, ZŠ a MŠ Blížkovice, okr. Znojmo: Diskutovala o roli neziskových organizací ve zastupování učitelů. Poukázala na to, že učitelé se cítí ohroženi a že se jejich situace zhoršuje. Důraz kladla na bezpečnost ve školách a na potřebu, aby učitelé měli větší slovo v rozhodování o obsahu výuky.
- Jan Vorba, ZŠ UNESCO, Uherské Hradiště: Vyjádřil obavy z nepřehledné situace v reprezentaci učitelů, kde za učitele mluví mnoho různých skupin. Podporuje vznik profesní komory a požaduje, aby MŠMT více podporovalo učitele.
- Markéta Emmer Illová, ZŠ Velké Opatovice: Navrhla, aby za učitele mluvili přímo učitelé prostřednictvím zákonně zřízené profesní komory, která by se zabývala standardizací profese a etickým kodexem.
- Jakub Horálek, ZŠ Křesomyslova, Praha: Poukázal na rozcestí, v němž se české školství nachází, a na potřebu shody v otázkách vzdělávacích cílů.
- Jaroslava Interholcová, ZŠ a MŠ Nová, České Budějovice: Vyjádřila obavy, že akce může být povrchní bez reálných výsledků.
- Martina Raiserová, ZŠ a MŠ Střílky: Upozornila na vysoký tlak na učitelskou profesi a potřebu podpory, která učitelům chybí.
- Ctirad Vaník, Masarykova ZŠ a MŠ Krupka, Ústecký kraj: Poukázal na význam zapojení zřizovatelů a vyjádřil obavy z nedostatečné schopnosti dohodnout se.
- Petr Vašíček, ZŠ Zborovská, Tábor: Podpořil vznik profesní komory a kritizoval absenci kariérního řádu.
- Petr Došek, ZŠ Velvary; okres Kladno: Vyjádřil přání po pracovní stabilitě a vytvoření cechu.
- Jan Horkel, ZŠ Pod Žvahovem, Praha: Zdůraznil, že za učitele by měli mluvit přímo učitelé, nikoli externí odborníci.
- Jiří Nekuda, Hotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola, Teplice: Vyjádřil obavy z povinné profesní komory a zdůraznil problémy s dosažením shody.
- Daniel Pražák, ZŠ Strossmayerovo náměstí, Praha: Popsal změnu v percepci učitelů ve veřejném prostoru a potřebu profesionalizace, vyzval kazapojení širšímu učitelské komunity.
- Marek Adler, ZŠ Be Open, Praha: Poukázal na stále stejná neřešená témata a potřebu širšího spektra hlasů učitelů ve veřejném dialogu.
|
2. část - vystoupení přihlášených hostů za asociace a spolky |
|
Jiří Nantl, Prezentace: Jaké jsou možnosti zastoupení učitelů? Jak je to v zahraničí? |
|
Příspěvky:
- Jiří Nantl, MŠMT: Úvodní slovo zaměřené na podporu učitelů a rozvoj školství.
- Štefan Klíma, Střední pedagogická škola a Střední odborná škola služeb Mladá Boleslav, neoficiální Pedagogická komora: Přinesl informace o tom, že soud uznal, že Radek Sárközi není prezidentem neoficiální pedagogické komory od roku 2020 a vyjádřil přání, aby vznikla zastřešující organizace. Učitele by tak ve veřejném prostoru již nezastupovali lidé, kteří naši profesi poškozují. Vyzval ke sjednocení, abychom dokázali účinně řešit problémy a budoucnost našich škol.
- Iveta Křížová, Lidové noviny: Vyzvala učitele ke spolupráci a aktivní komunikaci s médii.
- Renáta Zajíčková, Gymnázium mezinárodních vztahů Praha: Apelovala na novináře, aby pečlivě ověřovali zdroje informací o tom, kdo mluví jménem učitelů.
- František Dobšík, školské odbory: Ocenil otevření důležitého tématu a apelujoval na aktivní zapojení komunity do další podpory pedagogické profese.
- Janek Wagner, neoficiální Pedagogická komora: Poukázal na selhání spolků a nedostatek jednoty mezi pedagogy.
- Radko Sáblík, Smíchovská SPŠ a Gymnázium, Praha: Diskutoval o potřebě zvýšit hrdost učitelů na svou profesi a adresoval problém nedostatečné podpory a motivace.
- Jana Zapletalová, Asociace školských psychologů: Kritizovala orientaci společnosti na sociální sítě.
- Andrea Hoffmannová, Statutární město Ostrava : Zdůraznila potřebu efektivnější komunikace mezi stávajícími aktéry ve školství včetně aktivní role zřizovatelů.
- Jan Břížďala, radní, Kraj Vysočina : Diskutoval o významu škol jako vizitek obcí a měst.
- Jiří Nantl, MŠMT: Reflektoval na potřebu angažované debaty o kurikulu a rozdílné pohledy na jeho význam.
- Tomáš Habart, Člověk v tísni : Reagoval na pozitivní vnímání neziskových organizací ve školství - sehrávají svou úlohu, jsou relevantními aktéry.
- Petra Mazancová, Učitelská platforma: Poukázala na to, že učitelé, kteří chtějí být slyšet, mají prostor pro vyjádření.
- doc. RNDr. Pavel Mentlík, Ph.D, Asociace děkanů pedagogických fakult: Upozornil na klesající zájem o pedagogické povolání a absenci kariérního řádu.
- Jiří Zajíček, Asociace středních průmyslových škol: Diskutoval o roli a viditelnosti asociací zaměstnavatelů ve školství.
- Luboš Zajíc, Asociace ředitelů základních škol ČR: Navrhl, že aktuální moment je vhodný pro začátek široké diskuse mezi všemi pracovníky ve školství.
- Marek Adler, ředitel ZŠ Be Open: Položil otázku, jak zapojit absentující strany do diskuse.
- Ladislav Grof, ZŠ Nový Jičín: Hovořil o síle počtu pedagogických pracovníků a potřebě definovat roli zastřešující organizace.
|
|
|
|
|