Zavedení mentoringu  předcházelo projednání s řediteli v rámci poradního sboru, tzv. kolegia, který jsem si ihned po nástupu do funkce vytvořila a s kterým se pravidelně scházím. K rozhodnutí zavést mentoring i pro ředitele došlo po krátké diskuzi s jednoznačným závěrem – tento druh podpory bude  velmi užitečný a přínosný. Vznikl dokument, který vše definuje a popisuje a není nikterak složitý a dlouhý. Konstatuje se v něm, co je smyslem této podpory, komu je mentoring určen, kdo ho bude poskytovat a jak dlouho, také jsou zde uvedeny principy spolupráce obou ředitelů. Za velmi důležitý moment považuji rozhodnutí, že mentorující je za svoji práci zaplacen z rozpočtu školy mentorovaného. Je to určitý osvobozující prvek pro začínajícího ředitele v tom smyslu, že nemusí mít výčitky směrem ke svému kolegovi, který mu věnuje svůj čas. 

V průběhu roku 2019 nastaly tři okamžiky, kdy byl tento nástroj použit. Ještě musím dodat, že dvojice se utváří na základě odhadu osobnostního profilu tak, aby si tito dva lidé povahově sedli. S vedoucí odboru školství vybereme zkušeného ředitele/ředitelku, kterého/kterou považujeme především z hlediska zkušeností a osobního profilu za vhodného kandidáta. Tuto pozici mu nabídneme a v případě, že ji přijme, pozveme oba ředitele na setkání, kde s nimi o jejich rolích mluvíme. Zároveň jim předáme dokument, který stvrdí podpisem a pak už je vše v jejich režii. To, jak spolupráce mezi nimi probíhá, je již čistě v jejich kompetenci. Samozřejmě se při různých příležitostech ředitelů na průběh mentorinku ptáme, nikterak do něho ale nezasahujeme. Doporučeným časem podpory je šest měsíců, je ale opět v kompetenci ředitelů zda celý půlrok využijí nebo naopak si dobu podpory prodlouží. Po skončení mentoringu se s řediteli sejdeme, vše vyhodnotíme a uzavřeme. 

Již z realizovaného mentoringu jednoznačně vyplývá kladné hodnocení od ředitelů. Rada, konzultace nebo pomoc v otázkách ekonomických, personálních či administrativních je cenným prvkem v práci každého začínajícího manažera a lídra.